Monday, July 23, 2007

Meeting oh Meeting

Ehemmm...semalam gi mesyuarat. Jadi wakil je.....ikut ketua....something special about it? I don't think so...just like usual meeting....Apa yang ingin teman katakan di sini ialah...depa jalankan meeting..just like ordinary meeting...nothing special.....Bagi teman la kan...kita kalo nak buat meeting setahun sekali....buat la something different. Buat yang menarik minat orang lain untuk hadir. Bukan sekadar meeting untuk memenuhi perlembagaan.


Meeting bagi teman, satu tempat untuk kita meluahkan dan membincangkan apa saja yang ingin diperkatakan. Untuk pengetahuan semua. Sama ada untuk AJK ataupun perwakilan. Beri peluang kepada perwakilan untuk bercakap. Beri lebih banyak input kepada perwakilan, membincangkan bersama-sama masalah yang timbul, mengatasi masalah yang timbul dan mencadangkan lebih banyak aktiviti untuk kebaikan bersama.


Tapi meeting semalam yang teman hadiri, macam satu lakonan. Semua agenda yang dibuat telah dirancang. Memang bagus buat perancangan, tapi...nampak sangat...... bagi la peluang kat orang lain bercakap. Memang bagus buat perancangan supaya meeting berjalan lancar, tapi, jangan sekat orang lain nak bercakap. Tahla...bagi teman, meeting tempat untuk kita semua berjumpa... setahun sekali, masa ni la kita nak kenal semua ahli-ahli kita.


Bukan niat teman nak mengkritik membabi buta. Tapi, sebagai pemimpin, yang dah meeting tiap-tiap tahun, kita kena memperbaiki kelemahan kita dan berusaha menjadikannya yang terbaik dari tahun ke tahun. Tak la nanti orang kata, pegi meeting ni membosankan.
Satu keadaan.......yang perlu diambil perhatian

No comments: