Monday, September 11, 2017

FITNAH PAKAR (EKONOMI) MEE SEGERA BUNGA RAYA

1. Siapa yang songlap, menyamun duit rakyat dalam kes 1MDB?
Jawapan : Firma Audit Bebas terkemuka dunia Deloitte, PAC, Ketua Audit Negara semua dah pun siasat dan Audit akaun 1MDB, tidak ada sorangpun kata duit 1MDB hilang? Yang hilang duit IPIC, yang diseleweng oleh pihak pengurusan lama Aabar sendiri. Duit rakyat mana pulak yang kena songlap? Berhentikan berbohong dan menghasut!

2. Siapa yang kurangkan Bajet Pendidikan?
Jawapan : Bila Amerika menghasilkan Shale Oil, pengeluaran minyak mereka meningkat 2.5 kali ganda mengakibatkan harga minyak kita jatuh teruk. Hasil minyak Malaysia hilang 35.9b pada tahun 2016 berbanding dengan hasil pada tahun 2014. Semua bajet kena potong semasa pendapatan negara merosot bukan sahaja pendidikan. Dalam kehidupan berkeluargapun kadang-kadang kena potong bajet bila kita hilang pendapatan. Bila pendapatan pulih semula, apa yang dipotong itu nescaya akan dikembalikan InSya Allah.

3. Siapa yang menyebabkan ekonomi Malaysia merudum.
Jawapan : Kali terakhir Malaysia berhadapan kegawatan ekonomi ialah pada tahun 1997-1998. Itu masa Pengerusi PPBM jadi PM dan Ketua Umum PKR menjadi Timbalan beliau. Ekonomi Malaysia merudum ini sebenarnya definisi dan kerja siapa? Mahathir bukan? Di zaman dia dulu kita berhutang hingga lebih 100% berbanding KDNK pun kita tidak bankrap, kenapa? Apatah lagi di zaman Najib yang ada disiplin ekonomi dan fiskal yang kuat. Kita letak syiling nak berhutang tak boleh lebih daripada 55% berbanding KDNK. Setidak-tidaknya Najib dan Kerajaan berjaya menurunkan kadar hutang negara kita dari 54.5% pada tahun 2015 kepada hanya 52.7% pada tahun lepas. Takkanlah ekonomi merudum tahun lepas pertumbuhan ekonomi negara masih 4.2%? Suku terakhir naik 4.5% dan suku pertama tahun ni naik 5.6%, iaitu tertinggi dalam tempoh 2 tahun. Yang cakap ekonomi Malaysia merudum dan nak bankrup ini adalah Prof Ekonomi Halimunan dari kilang ketum ke? Adoi, why must your guys insulted our people's intelligent? Enough is enough!
Sumber FB Helang Merah

No comments: