Monday, December 12, 2011

SIAPAKAH GERANGAN MELAYU DAP

1. Dap adalah sebuah parti yg begitu licik mengatur strateginya mempengaruhi org melayu dgn mempergunakan komponen2 lain yg berada dlm PR.

2. Mereka berasa bahawa mereka kuat krn mendapat sokongan drp org cina krn kebanyakkan NOGO cina yg berhaluan kiri adalah bersama-sama mereka.

3. DAP cukup yakin walaupun calon melayu yg di letakkan di kawasan cina dibawah logo DAP mereka akan menang.

4. Orang melayu yang kononnya berada di bawah logo dap ini sbnarnya sudah lupa atau berpura-pura lupa bahawa dap adalah sebuah parti yang terkenal dgn pendekatan chauvinist dn sering menentang dasar2 berkepentingan melayu dn islam.

5. ura-ura mengatakan terdapat 4 calon melayu yg akan bertanding atas tiket dap,
seorang Lt. Kol. , seorang berpangkat Datuk (bekas wakil rakyat BN sebuah kawasan di Pahang) yang dikhabarkan akan bertanding di sebuah kawasan di negeri itu juga.

6. calon ke tiga, bekas OCPD, ketua polis sebuah daerah di selatan tanah air. Difahamkan dia akan bertanding di sebuah kawasan di Perak.

7. Sementara itu, seorang lagi ialah mastermind yang menjadi perancang merekrut calon-calon Melayu. Dia akan bertanding dalam sebuah DUN di Seremban dn amat dikenali dalam lingkungan politikus.

8. knp agaknya dap tidak 'mengarahkan' mereka ini bertanding di atas tiket pkr atau pas, adakah tiket pas dn pkr tak laku jika mereka bertanding di kawasan bukan melayu, lebih-lebih lagi di kawasan cina?

9. dn persoalan yg berlega-legar, knp keempat-empat calon di atas, jika mereka sangat 'membenci' umno, knp mereka tidak bertanding atas tiket PKR atau pas?

10. adakah krn dlm pkr dn pas peluang utk mereka tipis utk mnjadi calon berbanding dgn dlm dap, di mana mereka telah dijanjikan 'kerusi' tertentu?

11. bagi dap pula, adakah ini satu strategi utk 'menyingkirkan' pas dn pkr secara terhormat dn perlahan-lahan.


**********************
KATA TEMAN: NAMPAKNYA DAP DAH TAK PERCAYAKAN MELAYU DALAM PAS DAN PKR KERANA PAS SENDIRI DAH TAKNAK MENGAKU MELAYU DAN PKR PUN SAMA

No comments: