Tuesday, December 20, 2011

TINDAKAN BIADAP PELAJAR - 2

1. Sepatutnya para pelajar diberikan semanagt untuk mnjadi pelajar yang cemerlang, dn bukannya diajar utk mnjadi pemberontak dn menjadi insan yg biadap.

2. Ini kerana pelajar yg mengikuti demo tersebut bukanlah pelajar yg 'cemerlang' semasa SPM mereka, keputusan mereka hanyalah cukup-cukup makan.3. Dn spt Adam..dia adalah seorang mahasiswa UPSI yang kecewa krn tidak dapat bertanding MPP kerana menyertai demo air.

4. Itu pun nasib baik, dia masih dapat meneruskan pengajiannya, walaupun dah 'kantoi' berdemo, cuma tak di benarkan utk bertanding shj...jika benarlah AUKU itu zalim dn menganiaya pelajar, sudah pasti adam dn rakan-rakan yg berdemo isu air telah di kenakan tindakan .

5. Perkara ini mungkin tidak mahu di perlihatkan kepada masyarakat majoriti, tetapi itulah hakikatnya.

6. Kebiadapan tersebut telah 'diatur' dgn begitu licik, dn kemudian di sensasikan pula oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

7. Dn hakikatnya, AUKU bukanlah penyebab para pelajar di buang universiti, mereka dibuang universiti kebanyakannya krn pointer mereka.

8. AUKU hanyalah alasan apabila mereka terpaksa pulang ke rumah 'mengadap' ibu bapa yg kecewa tanpa segulung sijil.

9. Simpati sungguh kpd ibu bapa yg mempunyai anak- anak sebegini, harapkan mereka bakal mnjadi insan yg berguna untuk kluarga, masyarakat dn negara tetapi lain pula jadinya.

10. Ia bukanlah salah ibu bapa, tetapi pemimpin pembngkang yg tidak bertanggungjawab 'mempergunakan' para pelajar ini utk kepentingan po.litik sempit mereka.

No comments: