Wednesday, April 24, 2013

JAWAPAN KEPADA AMENO WORLD SIRI 2


Ameno World
Bagus betul Admin KSTDM. Cepat betul balas jawapan aku. So aku straight akan BETULKAN KESILAPAN MEREKA je. Betulkan jawapan mereka tak perlukan 2,3 orang pun. Cukup aku sorang je. 

Hehe.

1. Aku dah tahu apa2 yang dinyatakan mengenai hal yang ko sebutkan tue admin. Apa yang ko tulis sama sebijik2 cam ada dalam WIKI neh hah ==> 

http://ms.wikipedia.org/wiki/Pemisahan_Singapura_daripada_Malaysia

Tak tau la mana ko petik kan, tapi anggap je la ko petik dari mana2 buku dan kebetulan sama pula seperti mana yang terpapar kat WIKI tue oke.

Sekarang Ustaz tanya PRESIDEN parti apa yang keluarkan SG dari Malaysia?

Jawapan nya PARTI UMNO. Ketika itu TUNKU memang berada dalam UMNO, ketika keluarkan SG. Namun, selepas itu TUNKU keluar meninggalkan UMNO. Dia tanya aje. Yang ko meleret2 over sensitif apa semua tue nak buat apa? Asas kepada pertanyaan tersebut ialah sudah la korang [UMNO] yang buat keputusan untuk keluarkan SG, lepas tue korang tuduh2 DAP akan jual/serah negara kat yahudi. Logik ke? Sejarah membuktikan UMNO yang serahkan salah satu negeri di MALAYSIA kepada LKY. Kalau UMNO terer sangat kenapa TIDAK SELESAIKAN SEMUA MASALAH YANG TIMBUL itu tanpa perlu KELUARKAN SG dari MALAYSIA? Bagi alasan kematian apa semua, dah tue kat SABAH pun ada kematian, taknak pula ko KELUARKAN SABAH dan serahkan kepada MINDANAO? Tahu pula nak pertahankan dengan TENTERA? 

SG dikeluarkan selepas satu dokumen rahsia ditandatangani oleh 7 individu lain secara sulit. Apa isi dokumen tersebut aku tak JELAS. So aku TIDAK MAHU ULAS. Pokoknya jawapan pertama di jawab dengan FAKTA BAHAWA, ketika itu PRESIDEN UMNO la yang telah MENGELUARKAN SG dari MALAYSIA. Dia la yang menyerahkan SG kepada LKY. Bahkan hal ini PERNAH DI TAYANGKAN di dalam channel ASTRO sendiri. Dan menjadi pertikaian salah seorang penonton ketika itu. ASTRO, yang mana SAHAMnya juga dimiliki oleh KHAZANAH NASIONAL. Hello, bila ASTRO tayangkan DOKUMENTARI bagaimana SG terpisah dari MALAYSIA dan rata2 penontonnya ialah RAKYAT MALAYSIA sendiri, bagaimana ko boleh BLAME orang bila orang cakap Oooo rupanya UMNO la yang keluarkan SG dari MALAYSIA rupanya.

Rujukan ==> http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0220&pub=Utusan_Malaysia&sec=Forum&pg=fo_05.htm#ixzz2RDXJkDw2 

Terima hakikat sudah. Kenapa ia dikeluarkan itu cerita lain. Sekarang yang ditanya siapa yang keluarkan. Kenapa ia dikeluarkan tidak diceritakan secara terperinci melalui catatan rekod sejarah buku teks yang mendapat kelulusan kerajaan kerana mahu menutup kepincangan UMNO dalam membuat keputusan ketika itu. Sepertimana mereka merasionalisasikan kenaikan harga minyak, seperti itulah mereka akan terus merasionalisasikan setiap keputusan2 mereka, samada betul ataupun salah. 

Dalam pada dok kutuk2 SG duri dalam daging, tetaplah akhirnya kerajaan Malaysia bekerjasama dengan SG dalam beberapa perkara. Iskandariah mungkin contoh bahawa "SG" duri dalam daging yang berjaya dikeluarkan, betul tak? Hehe.

Rujukan berkaitan : http://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&action=printable&tid=682052

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTZUiMY4CwhmDMjRfdMb83ssle0i8E9Ip2ZInyEtBfGH2Hg1TjX

Harus di ingat, ini bukan nak mengungkit2 sejarah silam atau nak kutuk kutuk orang yang telah tiada. TQ

2. Ko nampak nya tak faham maksud FULL ACCESS kat sini. Maksud FULL ACCESS kat sini ialah jika ko boleh memberikan JAMINAN kebebasan untuk aku keluar masuk tanpa kawalan / sekatan / halangan dari penguatkuasa, tidak dikenakan tindakan undang2 kerana melakukan rakaman, tidak pula di halau kerana mencari bukti. Untuk orang biasa macam aku memang tak la ada full access. Tetapi aku ada je member2 yang pernah kerja kat GENTING tue. Dorang tahu siapa yang keluar masuk. Tetapi macam biasa, benda tak boleh RAKAM kalau citer kat ko mesti ko takan PERCAYA PUNYA. Jadi sebab tue aku minta ko grantedkan aku full access then aku akan collect bukti dan beri kepada ko. AMACAM, boleh tak? Hehe.

3. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0325&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_04.htm

Ini link UTUSAN. 

Nanti mesti meleret dengan ME-RASIONALISASIKAN bahawa kerajaan tak salah dalam isu neh, yang salah bumiputera. Sedangkan bukanla bumiputera YANG BIASA2 boleh mendapatkan saham ini. Ia mestilah BUMIPUTERA terpilih. Keputusan yang dibuat oleh mereka2 yang BERKUASA. Bukan orang2 biasa macam aku neh hah. 

Jadi, aku berikan jawapan terlebih dahulu. Semua saham bumiputera itu diagihkan dan diedarkan mengikut protokol yang KERAJAAN SENDIRI TENTUKAN. Sebelum dia susut menjadi 2billion, kerajaan sepatutnya dah lama sedar ketika ia jadi 10b, 20b, 30b, 40b, 50b, kenapa bila tinggal 2b, baru ternganga nak salahkan kaum bumiputera? Itupun tak diperincikan, bumiputera yang macam mana patut dipersalahkan. Cakap secara general saja. Tetapi oleh kerana kita tidak memilih untuk tuduh2, maka LGE telah mengemukakan pertanyaan agar diberikan jawapan bersertakan dokumen sokongan kenapa perkara itu terjadi? Sampai sekarang kita tidak berikan jawapan. Dan macam biasa, jawapan2 yang akan dizahirkan OLEH PENYOKONG2 FANATIK UMNO selepas ini ialah MELAYU MALAS. Padahal yang sebenarnya MELAYU UMNO YANG MALAS. Ini lebih tepat. MALAS itu hanya berkaitan rapat dengan UMNO, bukan MELAYU. TQ

Dan err, kita sebenarnya mengharapkan jawapan berserta dokumen sokongan oke. Since kita sedang bertanya, bukan menuduh. 

4. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2004&dt=0824&sec=Rencana&pg=re_03.htm

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0411&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_26.htm

Takde bukti UMNO merampas tanah? Literal sangat perkataan tue. Rampas bukan bermaksud RAMPAS. Rampas kat sini bermaksud MERAMPAS dengan meminda beberapa peruntukkan yang TIDAK MELINDUNGI tanah rizab itu. Contoh kes di KAMPUNG BARU itu la. Baca link utusan tue betul2. Kalau dah yang tadbir negara itu ialah BN, bagaimana pula semua dasar2 dalam kerajaan tiada kaitan dengan BN sedangkan yang meluluskan semua polisi2 itu ialah pemimpin2 kanan dalam BN? Apa punya jenis jawapan neh? Nak lari pula. Itu baru bercakap pasal tanah rizab. Bukan citer pasal pencabulan hak petroleum ke atas Terengganu dan Kelantan. Belum lagi citer pasal tanah adat di SABAH, SARAWAK, JOHOR dan PERAK. Belum lagi citer pasal VALE yang mendapat TELUK RUBIAH. Semua ini kalau rajin google, ko akan dapat maklumat yang betul. Jangan risau, ia bukan fitnah kerana bersandarkan kepada bukti, hujah, laporan polis dan sesetengah kes siap bawa ke mahkamah lagi.

5. Ustaz Zahazan tanya je. Jangan emosi plak. Dah tue tidakla nak kata salah UMNO. Nak cakap peguam lantikan kerajaan tak cekap dalam menjalankan amanah je. Dapat gaji, dapat elaun, suruh cari hujah dan bukti pun gagal. Dah tue takan kita nak puji2 plak bila mereka gagal. Mestilah kena tiaw.

6. Aku dah cakap, memang wujud pindaan. Jenis aku berpegang kepada FAKTA. Tak suka pusing cakap. Aku tak peduli jika admin nak pertahankan pendidikan berbayar. Hak masing2 la. Aku nya pendirian ialah aku sokong manifesto PR. Mereka tawarkan polisi mesra rakyat, dan aku bersetuju dengan polisi tersebut. Ada orang offer barang yang sama. Satu bagi percuma, satu bagi free. Apa sebab aku perlu bayar kalau dah ada yang free? Itu je concept dia. Simple as that. I don't care la about korang punya hujah pasal pendidikan berbayar. Pokoknya PR menawarkan polisi ;

HAK UNTUK BELAJAR SECARA PERCUMA HAK SETIAP INSAN YANG LAYAK AGAR MEREKA boleh memajukan negara <-- pr="" span="">

Bukan nya 

HAK UNTUK MEMINJAM agar boleh BELAJAR ialah HAK SETIAP INSAN agar mereka boleh hidup di MALAYSIA. <-- bn="" span="">

7. Aku dah tengok stat tue dah. Aku tak pasti jika link itu sebenarnya ada kaitan dengan apa yang admin ingin sampaikan. Aku tak dapat memahami kaitan nya disitu. Dan aku tak perasan plak kewujudan link tue sebelum tue. Takpela, anggap la aku terlepas dari membaca nya. Yang dapat aku FAHAMI ialah GDP Selangor meningkat. Penang juga. KL juga. Wakil rakyat yang sini majoriti pembangkang. Nampaknya negara tak bankrupt. Alhamdullilah. Kelantan major dalam dua sektor. Pertanian dan perkhidmatan. Dalam table yang sama, kelantan tak jauh berbeza dari Terengganu. 

Jika alasan STATs dan pembangunan digunapakai, bukan kah sudah sepatutnya TERENGGANU menjadi negeri yang dikuasai oleh melayu dari segi ekonominya sebab BN memerintah terengganu, terengganu maju + melayu ramai? Kenapa di negeri yang dikuasai oleh melayu, seperti Terengganu, yang dipegang oleh BN, gagal menyaingi Kelantan dalam jawapan no 7 neh? Faham tak apa yang aku cuba zahirkan neh? 

Harap tahun depan, jawapan dia ialah TERENGGANU. Bukan kelantan lagi. Hehe.

8. Inilah jawapan yang aku tunggu2. Aku dah pernah debat dengan orang umno isu neh. Bila citer bab hudud. Kemain lagi kau dia pongpang2, malaysia neh tak kondusif bhai. Kita tak boleh laksanakan hudud, bukan kita tolak, tapi persekitaran kita tak boleh lagi. Kan ko gak share link DR MAZA kat wall lue hari tue. Lupa ke? Peh. TERBAEK.

Then aku huraikan jalan citer kat dia. Jalan citer yang sama aku nak bagi kat admin plak.

DSAI dan family. Nurul Izzah bertudung. Anak2 DSAI semua bertudung. Isteri pun bertudung. DSAI telah mewujudkan suasana yang kondusif agar keluarganya menutup aurat. Jadi tiada lagi alasan kenapa anak2 dia tak tutup aurat. Telah dia didik, hantar ke sekolah, belajar agama, agar bila anak2 dia membesar nanti, mereka tahu apa itu hukum agama dan praktikkan dalam kehidupan masing2.

Sekarang lihat keluarga Mahathir. Jawapan nya lue fikirlah sendiri.

Aku tak minat nak citer pasal isu aurat. Tapi tu contoh paling mudah boleh diberi. Jangan salah faham. Aku tak citer pasal neraka syurga dosa pahala kat sini kot. Aku tak bagi contoh TGNA. Terang2 dia ulama. Aku bagi contoh pemikir sarjana macam Mahathir dan DSAI untuk ko nilai sendiri. 

Suasana kondusif itu tidak turun dari langit.

Hai, saya suasana yang kondusif kepada undang2 islam, saya sudah turun dari langit hari neh, anda sudah boleh laksanakan undang2 islam?

No. Ia perlu dibentuk, diusahakan dan dipupuk. Selama 55 tahun neh yang mentadbir malaysia ialah bn je. Jadi apa usaha BN dalam mewujudkan suasana kondusif itu? JAWAPAN nya TIADA. Berbeza dengan Kelantan, mereka ada usaha.

Sistem kehakiman kita rosak.

Sistem keadilan kita rosak.

Sistem kejujuran kita rosak.

Sistem amanah kita rosak.

Sistem tarbiah kita rosak.

Sistem dakwah kita rosak.

ROSAK. Selama ini BN yang tadbir negara dan semua di atas ROSAK secara pukal. Jadi amat bahaya untuk laksanakan undang2 islam kerana dibimbangi akan menyebabkan salah faham terhadap ISLAM. Jadi repair dulu kelemahan2 yang BN wujudkan di atas untuk wujudkan suasana yang kondusif. Hasil perbincangan dalam forum2 berkaitan hudud. Ini jawapan yang sangat logik. BN kena sedar mereka lah penyebab suasana tidak kondusif itu wujud. Berbeza dengan kelantan, sebab itu MAZA pernah bagi idea, biar kan kelantan laksanakan hudud. Kenapa Kelantan? Kerana PAS sentiasa BERTERUSAN mewujudkan suasana yang kondusif kepada undang2 ISLAM. 

Bayangkan, ko mencuri sebab lapar. Tapi disebabkan ko ada hakim yang tidak adil ko di potong tangan. Ini merosakkan imej islam dan keadilan itu sendiri. 

Yang MAZA tekankan ialah wujudkan suasana yang sampai orang rasa tiada keperluan untuk buat jahat dan buat maksiat akibat persekitaran kita yang menekankan konsep keadilan dalam setiap segi. Baik ekonomi, sistem sosial dan juga cara hidup.

Aku harap admin tak petik islam separuh2. Islam bukan berkaitan hudud je. ARAK pun ada. Aurat pun ada. Kecurian pun ada. Gagal menjalankan amanah pun ada. Riba pun ada. Menuduh orang meliwat pun ada. ISLAM = COMPLETE wahai admin. 

Dan ditekankan sekali lagi. Bukan sahaja suasana tidak kondusif itu wujud, bahkan perlu admin fahami kenapa ia tidak wujud di Malaysia ini. Oke.

9. Jawapan berkaitan IPP ialah jawapan format dari kerajaan. Penjelasan dari kerajaan kita dah lama tahu, kita dah lama dengar. Oke fine. Yang kita bagi link tue suara rakyat marhaen. Kita mempersoalkan ialah bukan kewujudan IPP tetapi KOS / NILAI / BAYARAN yang kita persoalkan. Baca faham dan kaji. 

==> http://beritasemasa.com/sejarah-ipp-di-malaysia

Orang tanya kenapa ko beli roti gardeniar dengan harga RM1O, sedangkan harga dia rm3.30 je. Ko cakap ia perlu aku beli sebab aku lapar mao makan. Aku faham ko lapar. Aku dah tahu dah. Aku tanya kenapa ko bayar mahal je. Sebab tue PR cakap, sistem BAYARAN IPP akan dikaji semula. Bukan citer pasal mahsuh batal dan blabla tue seme. 

10. Dah terang2 ko bagi jawapan maksiat2 as reference then cakap bukan pula. Apa benda la. Oleh kerana ramai yang membaca posting itu maka mereka akan tahu perkara sebenar. Maksiat bukan untuk perbandingan. Ustaz Zahazan TANYA maka bagi la jawapan dia. Jawapan dia BN saja. Betul la. Yang ko dok tulis pasal maksiat2 dan citer pasal keburukan parti lawan takpe? Then nasihatkan aku tak baik citer pasal keburukan parti lawan. Hello. Aku rasa aku tak buka pun citer pasal maksiat dengan list downkan maksiat2 yang berlaku di dalam seliaan kerajaan bn. Ko yang tulis then ko nasihatkan orang pula. Well kelakar. Jadi aku gelak. So lepas neh bolehla ko admin list downkan maksiat2 aku, kira dosa pahala aku, submit ke aku, senang sikit aku nak repair mana2 yang patut. Almaklumlah, dalam hati ada niat mao ke syurga. 

Saya Sayang Tun Dr Mahathir Mohamed
Terima kasih admin Ameno World kerana telah memperbaiki bahasa anda. Moga-moga kita dapat berhujah dengan penuh ilmiah. Tetapi, kali ini, saya agak kecewa kerana anda sedang cuba selindung pelbagai perkara; tidak mengapa.

1. Apa yang kami hujahkan memang benar jika anda tengok balik pada sejarah. Memang ada tempoh 10 tahun keamanan sebagai syarat kemerdekaan, jika tidak, negara kita akan diambil semula. Kita merdeka pada tahun 1957 dan dibentuk 1963. Singapura tersingkir pada tahun 1965. Race riots semasa Maulid Nabi berlaku pada tahun bila? Semuanya dibawah 10 tahun. Jadi, kalau kita tangkap/bunuh Lee Kuan Yew, akan jadi pertempuran besar lah.

Soalan Zahazan memang kepada siapa, dan saya mengaku ianya Tunku Abdul Rahman, tetapi KENAPA Tunku singkirkan MESTI jadi persoalan. Mana boleh kita ketepikan begitu sahaja? Ini bukan setakat cerita lain, dan pertama, biar saya nasihatkan anda, jangan rujuk Wikipedia dimana saya pun boleh edit.

2. Kenapa admin lari dari topik? Soalnya pasal siapa yang beri hak, bukan boleh tak boleh anda dapat full access. Pasal tanah, tentunya yang berkuasa BUKAN kerajaan, tetapi ketua negeri tersebut, iaitu Kesultanan Pahang. Kalau tiada kebenaran daripada Sultan Pahang, sudah tentu kita boleh tutup begitu sahaja. Tetapi dah sultan benarkan: Sultan Abu Bakar dapat komisyen, kenapa nak bising pula? Tanah negeri bukan dibawah kerajaan persekutuan. Contohnya, kerajaan bayar kepada Sultan Selangor untuk dapatkan WP Putrajaya.

Full access atau tidak, itu tidak penting. Ini masalah anda dengan Sultan. Pergilah mengadap baginda. Soalan Zahazan sudah dijawab. Harap maklum.

3. Saya agak keliru dengan pendirian anda. Bukankah anda tidak percayakan utusan kerana ianya pro-BN? Kenapa rujuk pada utusan pula kali ini? Okay lah, terima je la. Tetapi anda sedar tidak, yang anda masuk perangkap sendiri?

Ya, memang benar telah susut, tetapi penyusutan mula sejak tahun 90-an lagi, di mana Yours Truly, Anwar Ibrahim, menjawat sebagai Menteri Kewangan. Anda tahu tak Krisis Kewangan 1997 lebih kepada urusan saham? Short-selling sebagai contoh. Sebagai recovery, kerajaan perlu gabungkan bank dengan bank-bank bermasalah, dan penyusutan berlaku apabila mulanya bailout. Bank merger (Gabungan bank) dapat selesaikan masalah MRCB. Tahu kan MRCB merupakan proxy sebenar Anwar kerana ianya terlibat atas bank-bank yang lain seperti RHB dan GLC-GLC seperti TNB? Jadi, siapa bersalah sebenarnya?

Anwar Ibrahim lah. Jangan salahkan Tun Daim atau Tun Dr Mahathir, kerana mereka sebelum dan selepas Anwar Ibrahim. Tun Daim pula sudah bersara jadi yang pegang EPF, Bursa Saham etc ialah Anwar Ibrahim. Tahun 1997 mulanya krisis tersebut. Kenapa mahu salahkan kerajaan kini sedangkan kerajaan lepas (Anwar Ibrahim) yang jadi dalang penyusutan?

Global Recession 2009 turut tunjuk kesannya juga. Jangan lupa negara kita terlibat pada peringkat awal. Ini saya tidak sebut pasal hutang-hutang negara dibawah Anwar Ibrahim lagi.

4. Lagi sekali anda guna utusan. Kenapa yer? Anda kata berlaku pemindaan untuk tidak melindungi Tanah Rizab, tetapi siapa yang menjawat sebagai Menteri Tanah dan Galian semasa mulanya penyelewengan kalau bukan Asri Muda (PAS)? Semasa itu pun sudah ada penyelewengan yang ketara. Jadi, penyelewengan apa yang akan berlaku dalam Kementerian Tanah kalau bukan penyelewengan tanah sendiri?

5. Aii, admin Ameno World tak bagi link utusan pun? Pasal Pulau Batu Puteh mudah saja. Semuanya diputuskan oleh International Court of Justice (ICJ). Dan kita tewas kerana jarak dan urusan rekod. Jadi apa yang nak dipersoalkan? Apa yang kegagalan cari bukti? Malaysia TIDAK JUAL Pulau Batu Puteh. Masalahnya, kita mempunyai kelemahan dalam urusan rekod kerana semua dokumen telah dibawa pulang ke British. Ikut rekod Singapura pula, mereka ada dokumen yang ditandatangani Sultan Johor sebelum merdeka lagi. Jadi, berlakunya border change…

6. Pasal ini tidak boleh diselesaikan kerana SSTDMM dan Ameno World sedang berhujah dengan pendapat. Artikel saya sudah jelaskan. Brazil memberi 17 cukai sebagai gantian pendidikan percuma. Venezuela dan Libya memberi pendidikan percuma kerana minyak mereka BANYAK. Finland pula berada dalam urusan ekonomi kapitalis dan rakyat mereka SIKIT. Argentina boleh jadi contoh terbaik untuk kita. Pelajar-pelajar tidak kisah jika gagal kerana semuanya percuma… jadi, mana boleh kita benarkan?

“HAK UNTUK BELAJAR SECARA PERCUMA HAK SETIAP INSAN YANG LAYAK AGAR MEREKA BOLEH MEMAJUKAN NEGARA”

Hold it right there. Itu yang BN buat. Kalau anda dapat 3.5pt keatas, anda akan dapat biasiswa (belajar secara percuma). Yang rendah tu pandai-pandailah bayar. Siapa suruh berdemo, bercinta, buang masa time study? Nak free? Dapatkan gred tinggi. Nasib kita akan jadi sama macam Argentina dan Brazil kalau kita amalkan pendidikan percuma yang saya akan tentang sehingga lupusnya dasar tidak waras ini. Cukai akan dinaikkan. Rakyat tidak kisah jika gagal. Nak suruh saya bayar cukai untuk orang macam Adam Adli, Khalid Ismath? Kirim salam! NO WAY…

7. Asalnya ikut demographics, 95% rakyat Kelantan adalah Bumiputera. Lepas Kelantan, WP Putrajaya, tetapi ikut negeri, ya, Perlis… Admin HE sudah terangkan kenapa Melayu ‘maju’ di Kelantan, tetapi kenapa Ameno World spin ke Selangor dan Penang pula? Anda nilaikan ekonomi negara berdasarkan GDP? Huh…. GDP USA dan negara EU jauh lagi besar daripada GDP negara kita, tapi di sudut ekonomi, mereka sampah saja kerana defisit berprinsipkan sosialisme. Kita berdefisit pada kadar dasar fiskal yang lebih kepada sector swasta. Jadi, akan ada untung yang datang.

Di sektor luaran, pada zaman Anwar Ibrahim jadi Menteri Kewangan, defisit akaun semasa dalam imbangan pembayaran meningkat sedikit kepada RM13.4 bilion, kira-kira RM1.1 bilion lebih tinggi daripada defisit yang dicatatkan pada tahun 1996. Dan ya, saya tidak faham point anda pasal Terengganu and all. Tolong berhenti selindung macam penghujah yang pengecut.

8. Kenapa bila sampai bab hudud, semua akan tunding jari kepada UMNO? 

Berdasarkan Artikel 74 dan Jadual 9 Senarai II Perlembagaan Persekutuan, perkara berkaitan pentadbiran dan pengurusan hal-ehwal Islam adalah bidangkuasa Kerajaan Negeri, bukan Kerajaan Persekutuan. Kalau pun Kerajaan Persekutuan hendak melaksanakan sistem perundangan jinayat Islam ia tidak boleh laksanakannya. Oleh itu adalah satu kejahilan yang melampau bagi mereka yang menyalahkan Kerajaan Persekutuan kerana gagal melaksanakan hudud dan lain-lain. Kerajaan Persekutuan tiada bidangkuasa untuk melaksanakannya walaupun jika ia mahu.

Saya nak tanya kepada orang-orang dan ‘ulamak-ulamak’ PAS, yang mana satu Rasulullah SAW lakukan terlebih dahulu? Hudud atau satukan ummah? Rasulullah SAW sudah tinggalkan guideline kalau ummah kita lemah. Beliau bina masjid sebagai tanda kesatuan. Itu tanda awal. Kalau itu kita sudah gagal, memang negara Islam kalau wujud pun akan hidup sementara saja. Cuba tengok republik-republik Arab yang bergabung sebagai konfederasi. Adakah mereka hidup lama? Sekejap saja.

PAS hanya ‘bercakap’ pasal hudud, tetapi tiada niat pun untuk melaksanakannya. Kenapa tiada hudud di Kelantan dan Terengganu selama mana PAS pegang? Kenapa tiada hudud di Kedah? Nak hudud macam mana kalau ummah dan PAS pun lembik? Artikel 74 dan Jadual 9 Senarai II Perlembagaan Persekutuan menyatakan PAS ada hak untuk melaksanakannya. Tetapi, kenapa tidak melaksanakannya di Kelantan dan Terengganu?

Kalau ada hudud, saya nak hakim laksanakan Ayat 33-34 Surah al-Maida ke atas Anwar Ibrahim atas kenyataan sokong Israel. Ikutkan jika ummah berpecah pada ketika itu, sudah tentu akan ada yang sokong dan bantah. Oleh itu, kesatuan ummah perlu ada sebelum boleh letakkan hudud dalam perlembagaan.

9. Hujah anda pasal IPP sebenarnya merunsingkan dan pendek tanpa isi. Please be specific. Kenapa pula anda mahu persoalkannya? Maksud anda kita bayar kepada kroni? Itu yang saya faham daripada cerita roti yang tidak ada isi langsung. Kalau nak rumuskan semua hasil rujukan saya, memang tiada apa-apa yang menunjukkan penyelewengan IPP. Get your facts right. Kepada Zahazan, sejak bila kerajaan cuba sekatkan subsidi?

10. Admin HE telah jelaskan yang nyata. Dua pihak buat maksiat. Zahazan mahukan jawapan, dan itulah jawapannya.

Personal Note kepada Admin Ameno World: henti bagi fakta wikipoodah, blog dan utusan. Tolong jadi professional untuk kali pertama dalam hidup anda. Tolong sampai ke tahap professional yang Anwar Ibrahim tidak pernah sampai. 

No comments: