Thursday, March 15, 2012

'KEROSAKAN' DALAM PARTI PAS

‎'Kerosakan' politik PAS
----------------

1. Politik PAS semakin rosak sejak 'berpakat' dgn DAP dn anwar sehinggakan pendirian pas diakui telah keluar drp landasan agenda islamnya.

2. Pemimpin PAS yang 'berpaksikan' anwar dn DAP secara sistematiknya telah 'mengenepikan' pemimpin2 PAS yg tidak sealiran dgn mereka.

3. Penyingkiran ini telah menyebabkan pas telah kehilangan identiti politik mereka.

4. Politik pas kini dilihat di pacu oleh selera peribadi anwar ibrahim dn DAP menyebabkan kini politik pas hanyalah bayangan kpd politik dap dn anwar ibrahim.

5. 'Ketulenan politik' pas sudah hilang, malahan dewan ulamak pas juga telah 'di bakul sampahkan' dn hanya di pandang sebelah mata oleh anwar dn dap.

6. Mat sabu 'diangkat' sbgai wira oleh DAP dn anwar, sementara nik ajis pula hanyalah ibarat 'kuda tua' di mata mereka sehingga kan apa yg keluar drp mulut nik aziz kini hanyalah dianggap 'pandangan peribadi'.

7. Segala kemahuan dap dn anwar dituruti oleh kepimpinan pas tanpa banyak soal. contoh isu hassan ali dn kini pula isu MB azizan, DAP beroperasi sbgai 'godfather', sama spt yg di dakwa oleh Dr Ramasamy, TKM II pulau Pinang ke atas Karpal singh.

8. Sejak PAS bersama PR, kehancuran PAS sangat jelas dn tidak mustahil pas bakal menjadi sejarah pada PRU 14.

9. Sudahlah PAS di buli dn diperkotak katikkan oleh DAP dn anwar, perpecahan dalaman juga semakin ketara.

Kasihan sungguh...

1 comment:

.::: mr IQ :::. said...

pandai kritik.. tp sendiri punya kump langsung x de agenda islam.. ape cer?
kita bercakap kena berfikir, bukannya main sembur je. Dengar dulu penerangan pihak lain.
(sy tidak menulis utk mana2 pihak)